Tuesday, January 8, 2013

Isu Penerokaan Tanah Secara Haram Di Gua Musang: Satu Analisis

Beberapa hari ini kecoh di akhbar Kosmo! mengenai isu Penerokaan Tanah Secara Haram Di Gua Musang. Sudah menjadi kebiasaan apabila hampir ke pilihanraya, pelbagai isu politik akan ditimbulkan oleh parti parti politik. Satu pihak menyerang, pihak yang satu lagi menepis. Umpama beradu Silat lagaknya.

Pelbagai teori dan cerita cerita tambahan akan kedengaran, ada di antaranya bersumberkan dari entah mana. Aku sebagai Melayu sejati sudah tentu akan mengikuti perkembangan politik semasa, selain daripada perkembangan pasukan Bolasepak Selangor. Dan aku ada analisis tersendiri.

Perhatikan gambar dibawah, yang diambil dari akhbar Kosmo! Perhatikan baik baik gambar tersebut, kerana gambar ini sebenarnya dapat merungkaikan polemik penerokaan tanah secara Haram Di Gua Musang. Mungkin jurugambar yang mengambil gambar ini pun tidak sedar akan perkara ini. Teliti dengan hati yang ikhlas dan tulus, kerana kebenaran akan terlihat jika melihat ketika hati itu suci bersih.

Sudah nampak jawapan penyelesaian kepada polemik ini? Belum? Biar aku cuba bantu. Perhatikan pada bukit sebelah kanan yang dibulatkan.

Sudah nampak? Masih belum? Okay, jika diperhatikan bentuk bukit tersebut, ia berbentuk segitiga. Atau mungkin tiga segi.

Sekarang sudah nampak bukan? Ya, seperti yang anda lihat, bukit tersebut berbentuk piramid. Ya, piramid. Jurugambar ini telah berjaya menangkap gambar piramid kuno orang Melayu. Kepada yang belum tahu, Orang Melayu memang hebat. Orang Melayu membina piramid terlebih dahulu sebelum orang Mesir dan binaannya lebih besar daripada piramid Mesir. Tidak ramai yang tahu akan perkara ini kerana maklumat ini sengaja tidak dihebohkan oleh pihak pihak tertentu. Ia tersorok dicelah celah hutan banat Malaysia. Dek kerana lama tersorok, maka piramid piramid Melayu kuno ini diliputi pokok pokok hutan lalu hilang dari penglihatan. Sunway piramid tidak dikira dalam kes ini.

Tidak percaya? Kau Google saja piramid Melayu pasti kau ketemu jawapan. Dengan ini diumumkan bahawa isu Penerokaan Tanah Secara Haram Di Gua Musang ditutup dan dikira selesai.

Terima kasih kerana sudi membaca!

2 comments:

mazlanzubair said...

rugi masa aku 7 minit baca penulisan mengarut ni

Unknown said...

Menusuk dilubuk hati yg paling dlm...