Wednesday, October 2, 2013

Gila Android: Floating Toucher

Aku bukannya hebat sangat pasal Android. Tapi tahulah juga serba sedikit. Bagusnya Android ini, ia memberikan kebebasan kepada penggunanya untuk mengubahsuai (customize) peralatan Androidnya mengikut citarasa sendiri. Your device, Your style. Begitulah gamaknya konsep Android ini. Dengan jumlah Third Party Apps yang banyak dan stabil di Google Play, pengguna Android memiliki banyak pilihan dalam membuat customization peralatan Android mereka.

Aku sendiri memiliki sebuah telefon pintar Android. Berjenama Samsung. Model Galaxy S3. Antara aplikasi yang bagi aku amat berguna ialah Floating Toucher.

Aplikasi ini umpama butang menu yang "terapung" di atas sebarang aplikasi yang sedang dibuka. Selain itu, pengguna boleh mengubah kedudukan ikon floating toucher ini dimana-mana kedudukan di atas skrin. Ini memudahkan pengguna untuk membuka aplikasi baru tanpa perlu menekan 'home atau menu button'. Pengguna boleh memilih 8 aplikasi yang sering digunakan untuk dimasukan ke dalam floating toucher ini. Aplikasi ini boleh dimuat turun di Google Play secara percuma atau berbayar.

Untuk gambaran lebih jelas, silalah ke Google Play atau Youtube dan cari FLOATING TOUCHER. Selamat mencuba!

Klik untuk video

2 comments:

roshaizul said...

ada ala-ala ios smart gesture.

Unknown said...

yeap. macam iphone 5